Pracovat v gastru není jen tak, protože je to odvětví, kde se vám buď extrémně daří, nebo nemáte zákazníky a prakticky vám podnik krachuje. Je to buď a nebo, protože nic mezi tím nejde. Jsou sice podniky, kde se chvíli daří a chvíli ne, ale většinou si přes sezónu vydělají obrovské peníze a potom už to nepotřebují do další sezóny. Takže většinou to bývá také takto. Tyto podniky ale musí být opravdu hodně úspěšné, aby si přes sezónu vydělaly hodně velké peníze, jinak to asi nemá cenu a majitelé se toho raději vzdají. Spravovat totiž gastro podnik není nic jednoduché a lidé, kteří to dělají by měli dostat obrovskou poklonu.
Takových podniků je totiž všude hodně, takže vytvořit podnik, kam lidé budou rádi chodit je velmi těžké. Navíc když kolem máte opravdu hodně konkurence. Někdy je také velmi těžké vytvořit podnik, který nikde jinde ještě není a být originální. Když se vám to podaří, pak na vás číhá ještě nebezpečí takové, že se to mezi lidmi moc nechytí právě proto, že je to moc originální, a to lidé někdy moc nemají rádi, když neví, co je čeká. Navíc se v menších městech nevyplatí dělat nějaké až moc originální nápady, protože lidé většinou nemusí nové nebo cizí kuchyně, ještě když se nabízí jídlo, které je nějakým způsobem netypické a nechutná zdaleka všem.
Například byste v malém obchodě asi moc nepochodili se sushi a podobně, protože to tolik lidí zase nejí a když ano, tak ve větších městech, kde by si za vámi tito milovníci sushi třeba zašli, aby si ho dali. V malých městech toto ale nečekejte. Protože tolik lidí některá jídla nemusí. Dobré je ale dělat věci, které budou pro lidi atraktivní, například působit jako jeden super tým a být pro lidi kamarádští. Pokud chcete, můžete si například nechat vyrobit zástěry s potiskem vaší restaurace, což bude působit velmi dobře. Můžete si také nechat udělat různé reklamy, dávat lidem něco navíc, nějaké třeba slevy a podobně. Na to lidé totiž slyší a budou se k vám už kvůli slevě vracet, to si pište.